اخبار داخلی
شماره: 20599
1394/11/13 - 09:17
معرفی 10 ایده برتر در جایزه ملی «سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی»

پس از چند مرحله داوری و در مرحله نهایی، 10 ایده برتر در جایزه ملی «سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی» برگزیده و در نخستین جشنواره ملی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی معرفی می‌شوند.

به گزارش بنیان، در دومین نشست شورای راهبردی جایزه ملی «سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی» جزییات نحوه انتخاب ایده‌ها، اختراعات، مقالات و پایان‌نامه برتر این جایزه تشریح شد.

طرح‌های ارسالی به دبیرخانه این جایزه ملی در چندین مرحله بررسی و داوری می‌شوند و در مرحله نهایی 10 ایده برتر، یک اختراع برتر، یک پایان‌نامه برتر و یک مقاله برتر برگزیده و در نخستین جشنواره ملی «سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی» که اردیبهشت‌ماه سال آینده دایر می‌شود، معرفی خواهند شد.

در این نشست، توسط دبیر جایزه ملی سلول‌های‌بنیادی و پزشکی بازساختی گزارشی از اقدامات صورت گرفته درخصوص فراخوان جایزه ملی «سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی» ارائه شد که در این گزارش آمده بود در راستای اطلاع‌رسانی جایزه ملی در چهار بخش مقاله برتر، ایده برتر، پایان‌نامه برتر و اختراع برتر، پوستر این جایزه به بیش از 200 دانشگاه و مراکز تحقیقاتی وزارت بهداشت و وزارت علوم ارسال شد و علاوه بر این، از طریق وبگاه ستاد و پست الکترونیکی به تمام اعضای وبگاه ستاد نیز اطلاع‌رسانی انجام شد.

بر اساس این گزارش، تعداد ثبت‌نام کنندگان بخش‌های ایده برتر، مقاله برتر و پایان‌نامه برتر به ترتیب 73، 56 و 12 نفر و تمام پذیرش‌ها تنها از طریق ثبت‌نام متقاضیان و بارگذاری مستندات در وبگاه ستاد بوده و در بخش اختراع برتر هیچ متقاضی ثبت‌نام نکرده است.

به گزارش ایسنا، بعد از بحث و تبادل‌نظر اعضای شورا و با توجه به شرایط اعلام‌شده جهت پذیرش مقالات برتر، مقرر شد مقالات چاپ‌شده در سال 2016 از مرحله داوری کنار گذاشته‌شده و به متقاضیان جهت شرکت در فراخوان سال آینده اطلاع‌رسانی شود.

در پایان این نشست، اعضای حاضر در نشست به بحث و تبادل‌نظر در مورد مکانیسم داوری بخش‌های مختلف پرداختند و مقرر شد داوری‌ها از هفته آینده شروع شود.

بر اساس نظر اعضای شورا مقرر شد اعضای هیات علمی که خود و یا دانشجوی شرکت‌کننده در هر یک از چهار بخش را دارند، به دلیل ملاحظات داوری، از داوری آن بخش حذف شوند.

جایزه ملی «سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی» توسط ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و در چهار بخش ایده‌های برتر، مقالات برتر، اختراعات برتر و پایان‌نامه‌های برتر در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار و به طرح‌های برگزیده جوایزی اهدا می‌شود.

پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved